Dag 8: weer een stukje omhoog

21 juli 2021 - Särna, Zweden

Vanmorgen werd ik wakker van kleine voetstapjes op het dak van de camper. Ik dacht nog, zou het een eekhoorn zijn? Later bij de receptie bleek dat dat inderdaad zou kunnen, er zat namelijk een prachtige eekhoorn op het gras nieuwsgierig te zijn.

20210720_122415

Na de camping betaald te hebben, toilet te hebben geleegd ( op een stortplaats te vies voor woorden...) en water weer gevuld te hebben gaan we weer op pad. We hebben gisteren onze plannen weer gewijzigd. We gaan richting Noord Dalarna. Eerst willen we naar nationaal park Fulufjället, waar de hoogste waterval van Zweden te vinden is.

Daarna trekken we verder richting noordwesten, vlakbij de grens met Noorwegen. Daar gaan we op zoek naar rendieren in het wild. We zijn benieuwd!

Onderweg zien we het landschap veranderen. We rijden meer richting de bergen en gaan regelmatig aardig omhoog. Maar de Iveco doet het prima. Dan zien we ineens een houten gebouw waar huiden van koeien, elanden e.d. behandeld worden.

20210720_135527

20210720_135621

Wij naar binnen. De eigenaar lijkt op de oude meneer in de film Up. Met handen en voeten knoopt hij een praatje aan over een beer die hij ooit tegenkwam (met foto als bewijs) en dat die beer een eland verwond had. Die eland is door hem uit zijn lijden verlost en de schedel liet hij ons zien, met de sporen van de beer er nog op.

Na wat souvenirs (en een kraamcadeautje) gekocht te hebben gaan we weer verder. We trekken steeds verder de bergen in en worden weer eens overweldigd door hoe de omgeving en de weg er uitziet. Alsof je door een aflevering van National Geographic rijdt......

IMG-20210720-WA0024IMG-20210720-WA0025

IMG-20210720-WA0020

Uiteindelijk komen we aan op onze overnachtingsplek, een camperplaats aan een riviertje. Het is druk met campers en caravans, blijkbaar een populaire plek. En dat is niet voor niets. Vlakbij het National Park en een schitterend uitzicht.

IMG-20210720-WA0006 IMG-20210720-WA0017

IMG-20210720-WA0016

DSC_0209

DSC_0221

DSC_0222

We zitten in de camper denkende dat het niet zo heel laat is. Maar ineens beseffen we dat het 23:00 is. En dat het nog gewoon licht is buiten. Zonsondergang is hier nu om 22:20 en zonsopgang om 04:10.....tijden om uit je bioritme te raken als je niet oplet haha. Maar wel een bijzondere gewaarwording. Deze foto is om 23:00 gemaakt:

IMG-20210721-WA0001

Nog een feitje: vorige week zaten we te puffen bij 35 graden, vannacht wordt het hier 4 graden.....brrrrrr. Dus gauw naar ons warme bedje en morgen op tijd naar Fulufjället.

1. Sjaak en lenie:
    Leuk om dit te vlogen
  2. Nanne & Alex:
    21 juli 2021
    Goed te lezen dat alles lekker gaat! Op naar de elanden!
  3. Benda:
    21 juli 2021
    Word tijd dat je leert vliegvissen wat een mooi stroompje top!,,
  4. Annemieke:
    21 juli 2021
    Hoi hoi, wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie er zo enorm van genieten met elkaar! En wat een prachtige foto's zeg! Heel veel plezier nog. Groetjes de Ruischjes ( Alco zegt, mss is het leuk om een reactie te geven, doe jij ff......)
  5. Leo & Patricia:
    21 juli 2021
    Whahaha ja zo zijn die mannen hè😂😂