Dag 22: Home sweet home

3 augustus 2021 - Bourtange, Nederland

Daar is ie dan, ons laatste vakantie blogje. Wat was dit leuk om te doen, Thanx voor de leuke reacties, thanx voor het lezen❤️

We hebbben heerlijk geslapen vannacht en vanmorgen lekker uitgeslapen  ( 09.00)

Na het ontbijt gaan we eerst een lekker stuk lopen met de hondjes, een rondje om de camping, ik denk een rondje van een half uurtje. Mooi stukje langs de omliggende sloten.

20210803_10554220210803_122951

Hierna inpakken. We hebben besloten nog even naar Bourtange te rijden. We zijn hier jaren geleden eens geweest. Het is net als Brielle een vesting stadje, autovrij, dus ideaal met de hondjes😃

Het is een kort ritje van 9 kilometer. En tja, het is ook wel weer lekker om in Nederland te zijn.

1070B536-B840-4165-BB49-3FF35725E21E4631216C-08FD-402D-9AD7-3B8718C11B12BFFAD00B-1922-431D-9FF1-91010C07E78E

2028AB36-DBB2-4201-A10C-33D5B6129386

20210803_13382620210803_133319

In het stadje nemen we de hondjes lekker mee, we lopen een rondje, bekijken wat winkeltjes, en willen eigenlijk wel graag even een terrasje pakken, maar het is er zo belachelijk druk dat we toch maar besluiten lekker naar de camper gaan en dan richting huis.

Het blijft een onwijs leuk plekje maar wat ons wel opvalt is dat veel mensen vandaag in hun “zure” modus lijken te zitten. Bloedchagerijnig, afkeurend, nors, gewoon zuur dus.
Mensen kom op, het is droog, het zonnetje schijnt, waarschijnlijk heb je vakantie, anders loop je hier niet met je zuurpruimbek toch?

Op de parkeerplaats staat een geweldige Mercedes bus uit 1968, al sinds de 80’s is het een camper, de eigenaren van nu hebben hem 20 jaar in hun bezit en hebben er nog het een en ander aan verbeterd. Wat een prachtig ding zeg😍

20210803_13425620210803_134229

Lee maakt nog even een praatje (deze mensen zijn wel vriendelijk), we tanken de camper nog een keer af, en dan is het tijd om te gaan.

Op weg naar huis mijmeren we over de afgelopen drie weken. Wat een heerlijke en prachtige vakantie was dit zeg! Wat dingen op een rijtje:

• Eerste keer weg met de camper
  • Eerste keer naar Zweden
  • Eerste keer wild gekampeerd (ligt ons meer dan campings 🏕)
  • 5000 kilometer gereden
  • Elanden in het wild gezien
  • Rendieren in het wild gezien
  • 35 graden gehad
  • 4 graden gehad
  • Hoogste waterval van Zweden gezien
  • Op de mooiste plekjes gestaan
  • Enzovoort, enzovoort

Eindconclusie: we hebben ons rot genoten! Het camperen is wat we willen blijven doen en we zijn op Zweden 🇸🇪 gevallen. Nu nagenieten met de foto’s en verhalen en komende maanden ons meer verdiepen in dat prachtige land en plannen maken voor volgend jaar.

Prachtig Zweden, bedankt voor je mooie natuur, vriendelijke mensen, gastvrijheid en herinneringen, tot volgend jaar! ❤️

1. Nancy Schaasberg:
    3 augustus 2021
    Bedankt voor de blogs! Was erg leuk om te lezen! Maar ook fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn! X
  2. Leo & Patricia:
    6 augustus 2021
    Het was ook erg leuk om te doen, leuk dat jullie het hebben gevolgd. We gaan snel een bakkie doen!
  3. Alex:
    Wat Nancy zegt! ☝️
    Liefs! 😘
  4. Sjaak en lenie:
    3 augustus 2021
    Welkom thuis wat hebben wij genoten van de mooie reportages van jullie.
    heel fijn om dit te volgen.
    Het gaf ons ook veel rust dat jullie ons op de hoogte hielden.
    we zien jullie morgen op de koffie .
    op naar volgend jaar.
  5. Alex:
    4 augustus 2021
    Quite the adventure, looks like you had a great time.
  6. Marianne Klok:
    4 augustus 2021
    Ik heb nu jullie verhalen zitten lezen. Wat een droomvakantie.
  7. Leo & Patricia:
    6 augustus 2021
    Hoi Marianne, leuk dat je het hebt gevolgd! Ja was echt een topvakantie, Zweden is zo'n mooi land.
  8. Pemmy Larmene:
    7 augustus 2021
    Bedankt voor de link Leo.
    Net klaar met het lezen van jullie fantastiche vakantie avonturen. Geweldig leuk geschreven en de foto's zijn ook super! Er zitten werkelijk knetter gave platen tussen! Ik heb er van genoten! Dank jullie wel!