Dag 6, Het regent zonnestralen ….

18 juli 2021 - Karlsborg, Zweden

Vanmorgen hebben we vrij lang geslapen, de reden? Het bleek drukker dan verwacht op de plek waar we stonden. Er reed meer verkeer als je zou verwachten. Auto’s parkeerden, motor aan motor uit, licht aan, licht uit. Nog meer auto’s, maar om 02.30 werd het rustig en zijn we eindelijk als een blok in slaap gevallen. Wat bleek, dat oh zo rustige meer zat nog geen 5 minuten bij de stad vandaan.  Tja, je verwacht het niet hè?

Lekker ontbijtje gedaan, met een bakkie en een eitje en nog even stilletjes genoten van het mooie uitzicht, en het geweldig lekkere weer, gelukkig een stuk koeler, 22 graden met een straf windje. . Gek toch, je ben haast bang om zo’n mooi uitzicht niet weer terug te krijgen.

4934D206-1ECA-40B4-925B-834C47213BA8

Rond half 2 rijden we uiteindelijk weg, op naar het volgende plekje wat we via Park4night gevonden hebben. Wat is dat een superhandige app zeg!

Vandaag rijden we een stuk van 180 km, onderweg soms druk kletsend, maar soms ook muisstil. Dit land is zo fantastisch, wat een rust en wat een ruimte. Zweden is 11 keer zo groot als Nederland en heeft maar 9 miljoen inwoners. Soms zie je kilometers niets anders dan groen. Wat mis ik dat thuis, waar alles maar volgebouwd wordt. Koeien staan hier heerlijk vrij, grote veebedrijven zoals bij ons heb ik nog niet gezien. Kalfjes staan heerlijk ook buiten bij hun mama, en krijgen hopelijk ook gewoon de eerste melk van de mamakoe ( ipv die kunstmatige zooi die ze in Nederland krijgen)

Op de achtergrond zingen Acda en de Munnik, soms luisteren we stilletjes diep in gedachten, soms zingen we keihard mee.

Na 2,5 uur legen we de vuilwatertank en het toilet nog een keer, wederom op een stadscamperplaats. Ik kan er niets aan doen, maar ik krijg er de rillingen van. Te druk, vol met afkeurende snobs die zich beter lijken te voelen dan de rest, zo anders dan de plekjes waar we nu hebben gestaan.

Na nog eens een half uurtje bereiken we “ons” plekje voor deze nacht Dit is het!!

EF1FFD9F-6D01-4184-A221-2BC58BD96D55

Vlak na ons arriveert er nog een allerlaatste camper, en dan is het met vier campers vol, we hebben mazzel gehad dus!

B6D228EE-599D-4B95-852F-A77B1E19EDC5

De Duitste buurtjes zitten heftig proestend bij de vuurplaats, De Zweedse buurvrouw liep net druk regelend over het veldje.

De andere Duitse buurtjes zitten samen met hun hond te genieten in stilte, en ik schrijf mijn blog, geniet met volle teugen van alles om ons heen, en het allermeest van ons gezin. Wat is het heerlijk om samen zo vrij te zijn.

6C3A9B28-FB16-415D-922C-E14D993DDFF9A8811F68-4DBE-4F20-A22A-45A6830964AA359A0E1A-BE2B-495A-8C68-F7CE370D9B48

Ons camperavontuur is nog maar net begonnen, maar ik wil nu al niets anders meer, wat een vrijheid en wat een avontuur. Je ontdekt plekken waar je anders nooit zou komen.

850E0DE3-68EF-413A-BE60-2B5666BE48FC

F92FB38D-73D1-419F-825E-D1D649CAAA83

Precies zoals Acda en de Munnik zingen, We hebben de wind in ons kop, Het regent zonnestralen❤️

5BF57E04-F2C8-4697-BE0B-D9DE7E5801ED

1. Sjaak en lenie:
    18 juli 2021
    Hallo hier is alles goed en bij jullie ook .
    Het is heel leuk jullie te volgen op deze manier .
    floor moet wel haar bordje leeg eten .
    Dikke knuffel van ons horen jullie morgen weer