Dag 3: het binnenland in

15 juli 2021 - Majenfors, Zweden

Wat een luxe, zo vanuit je camper nog geen minuut verderop het strand op stappen met de hondjes, die dankbaar gebruik maken van de ochtendkoelte. Heerlijk loom struinen ze door het zand.

Na een simpel ontbijt met een lekker bakkie ruimen we op en gaan we onderweg naar een camping 95 km verderop.

Aangezien we ondertussen genoeg snelwegen hebben gezien gaan we van nu af aan alleen maar binnendoorwegen nemen. Het uitzicht wordt groener en fraaier met elke kilometer die we afleggen.

IMG-20210715-WA0039

Onderweg stoppen we nog in een dorpje om naar de plaatselijke supermarkt te gaan voor antimuggentroep. En dat hebben we nodig! Floor haar benen (en van Patries, en van Lee) zien er ondertussen uit als krentenbollen maar dan met hele grote krenten. En we hebben geluk, wij hebben de laatste roller.

20210715_152020

Aan de overkant zien we een geweldig oud benzinestation, helemaal zoals het ooit geweest moet zijn. Compleet met oude kever! Dat is een mooi fotomomentje.

20210715_11103320210715_111055

Dan weer op weg, het is een adembenemend stuk om te rijden. Na 1,5 uur zijn we dan op de camping in Markaryd, camping/B&B  Den Sovande Älgen. Een prachtige plek met Nederlandse eigenaren.

IMG-20210715-WA0004IMG-20210715-WA000520210715_135908

Na een paar minuten zijn we geïnstalleerd,  de hondjes lekker in de schaduw en wij genieten van een heerlijke kanelbular.

IMG-20210715-WA0001

Life is good in Sweden.

1. Benda:
    15 juli 2021
    Ik mag toch hopen dat het krentenbollenbeen op de foto niet die van Patries is….🤣🤣🤣

Maar mooie locatie luitjes! Hengeltje bij je?
    Wij zijn nu al gezond jaloers op jullie mooie reis!❤️
  2. Leo & Patricia:
    Whahaha, niet?
    🤣🤣 nee tuurlijk, dat is Lee Z’n krentenbollenbeen🤪
  3. Sjaak en lenie:
    15 juli 2021
    als dat het ergste dan valt het nog mee.
    Wees blij dat je niet in Limburg staat of in Duitsland of in Luxenburg staat.
    Daar is het ramzalig.
    Wij horen jullie morgen weer.
    groetjes sjaak en lenie.
  4. Leo & Patricia:
    15 juli 2021
    Nou inderdaad, we klagen ook helemaal niet hoor😃
    Integendeel!
  5. Alex:
    17 juli 2021
    Are the mosquitoes really bad everywhere there?
  6. Leo & Patricia:
    18 juli 2021
    There are some places with lots of them but with a lot of citronella on ourselves we try to scare them away.