Dag 17: Karlsborg

29 juli 2021 - Karlsborg, Zweden

Vanmorgen na de koffie wilden we richting Karlsborg. Gelukkig moesten we het toilet nog even legen, wat nog geen 20 meter was. Bij het toilet kwamen we er namelijk achter dat we de poten van de camper niet hadden ingedraaid 😱

Net op dat moment bedacht een aardige Nederlandse meneer om even een praatje aan te knopen met Lee, maar die stond net zwaar gestrest die poten te checken en in te draaien. Gelukkig kwam het goed, met de poten was niets aan de hand en de aardige meneer kreeg zijn praatje alsnog “ even”. 3 kwartier later konden we alsnog op weg.
Om de poten niet meer te kunnen vergeten nog even een low budget oplossing bedacht:

20210729_224927

Onderweg nog even de bandjes nagekeken, en toen konden we verder. Vandaag maar 20 kilometer naar de stadscamping. Daar aangekomen gelijk de watertank legen, en dan een plekje zoeken. Het is nog niet heel druk, dus we hebben al snel een plekje.

We zeggen tegen elkaar dat deze plek er wel erg bekend uit ziet. En dat blijkt te kloppen: op de heenweg hebben we hier op weg naar een natuurplaats de grijs watertank en toilet geleegd en zeiden we dat we “echt nooit op zo’n onaantrekkelijke plek zouden gaan staan”. Zo zie je maar dat je inzichten kunnen veranderen als de reden er maar voor is: hier staan we dan om naar het stadje te gaan en dan is zo’n stadsplaats best aardig 😊. Nog steeds niet onze voorkeur maar voldoet voor nu prima.

Nadat we even een hapje hebben gegeten, gaan we even het stadje in, wat veel kleiner blijkt te zijn als we hadden gedacht, twee winkels en een supermarkt (en de nodige restaurants). We kopen een kadootje voor Sproet ( een mega grote tennisbal).

We zijn al weer snel terug bij de camper. Het weer is vandaag wat vreemd, warm, dan weer koud, met wat buien en vooral veel wind. Binnen zitten dus maar, maar eerst even Sproet zijn energie eruit werken. Hij is dolblij met zijn kado😃 ( en de bal is binnen 15 minuten lek🤪)

C3833D6C-8804-4C35-9BE5-F2508975F880
Voor onszelf hebben we een typische Zweedse lekkernij gekocht, want dat stond nog op het lijstje. En zoals de meesten van jullie waarschijnlijk wel weten ben ik niet van de vreemde vleessoorten, een vreemde vleeswaren enzo, ieuw 🤮! Maar één ding is altijd goed bij mij, en dat is zoetigheid 😋

We hebben gekozen voor een Blåbärsprinsessbakelser, een heel erg lekker luchtig gebakje, omhuld met marsepein en gevuld met bosbessen, omnomnomnom!

79CAFE8B-535C-4B96-8C18-69EB1D38594C

248317D6-A50B-4DFD-AC88-2062D4C9C941

Voor het avondeten hebben we gekozen voor afhaal bij de plaatselijk Thai, lekker, maar niet zo lekker als in Nederland, jammer!

Hierna gooit Lee nog een hengeltje uit, waar ik helaas geen foto’s van heb, want voor ik en de meiden klaar waren met de afwas kwam Lee al blauwbekkend van de kou terug, nog steeds een straf windje dus, brrr.

Gelukkig heeft Lee nog wel wat foto’s gemaakt van de omgeving.

20210729_20140520210729_17073420210729_18362220210729_18362620210729_20182820210729_201411

Trouwens, het enorm jonge broertje van onze Concorde staat hier ook, tering wat een mooi ding😍

Zoek de verschillen ( oh ja, deze jongere broer kost je ongeveer een ton😱)

20210714_192358

20210729_204940
Zo, wij gaan nog een potje 1000den en dan een beetje op tijd slapen, morgen staat er weer 180 km op de planning.

Tot morgen❤️

2. Leo & Patricia:
    It really was delicious 😋
  3. Alex:
    30 juli 2021
    Yum, dat gebakje ziet er lekker uit. En een goeie maat ook. 😊 Veel plezier nog en: low budget oplossingen zijn vaak de beste! 😘