Dag 16: Stenkällegarden

28 juli 2021 - Karlsborg, Zweden

Na gisteravond nog een spelletje duizenden ( echt stom, ik heb natuurlijk verloren🤪)  zijn we er redelijk vroeg ingedoken. Het werd pas laat een beetje droog. Na eindelijk weer eens een nacht goed geslapen te hebben, hadden we niet erg veel zin om uit bed te gaan, dus het was een trage luie ochtend. Ook de honden waren niet aan gang te trappen vanmorgen. Het zal de warmte geweest zijn die nog in de camper hing, maar Max besloot pontificaal midden op tafel uit te gaan liggen puffen😂

78D3B408-83F0-47C8-92B8-7F6A2A962D08

20210728_095835

Nadat we moed hadden verzameld zijn we richting het vogelpark gesjokt, daar hebben we (hou je vast)  toch al gauw 1,5 km gelopen🤪

20210728_12392920210728_123941

Daarna naar het campertje, hondjes ook even ontbijten en dan weer in de riemen en stoeltjes. .

Vandaag gaan we richting Karlsborg, een tussenstop op een camping. We hebben behoefte aan douchen en de huishoudaccu kan wat extra power gebruiken. We hebben besloten dat we gaan zorgen dat we volgend jaar het laadsysteem van de zonnepanelen willen verbeteren, het is jammer dat we het nu net twee dagen redden en dat de boel dan weer echt even goed opgeladen moet worden. Het zonnepaneel is al wat ouder, geen idee hoe goed de accu nog is, dit allemaal komende tijd netjes en fris maken. En alle verlichting is nog halogeen, dat gaat led worden. Dus volgend jaar, met een beetje geluk, nog minder campings en daarmee nog meer vrijheid🎉

Het bevalt namelijk echt supergoed zo lekker op jezelf en op elkaar aangewezen te zijn!

B6AFC2F7-AF55-4884-91D3-CB0E84F6EBD5A8F2F7D6-A096-40F1-91E7-A713F1CC93F8

87116C31-06A0-4BF0-9A96-F8994DAB9AE3
Ok, ik dwaal af, camping dus… we bereiken de camping al binnen anderhalf uur, wat bijna jammer is want de omgeving is weer schitterend. Op de camping krijgen we een kaart mee en mogen we zelf een plekje uitkiezen, yep plek 16 moet het worden, een oase van rust❣️

We geven bij de receptie het nummer door, en gaan dan nog even boodschappen doen bij de Coop in Karlsborg. Lekker rustig slenter ik door de supermarkt met Loes, Loes geniet zich gek in de supermarkten in het buitenland. Mij valt vooral op hoe weinig toeristisch dit toch is, gewoon de Coop net als thuis😃

Sowieso valt me op dat het hier helemaal niet zo op de toeristen is, niet zoals bij ons, of in Frankrijk of Italië overal souverirswinkeltjes. Ik vind het wel lekker zo eigenlijk 😃

20210728_155439
Na de boodschappen gaan we terug naar de camping, lekker naar “ onze” oase van rust… nou vergeet het maar! In het uurtje dat wij even heen en weer waren staat de oase gewoon vol, beetje jammer weer😉

20210728_18554420210728_185514

Morgen rijden we lekker terug naar Karlsborg, lekker een daagje ( en nachtje) stad pakken. Ff ergens Fika doen om 11.00 ( een typisch Zweeds gebruik, koffie met iets lekkers)  en verder zien we wel.

Nog steeds zijn we dolgelukkig met onze camper, wat een heerlijke vakantie, wat is dit genieten!

Zometeen  gaat de bbq aan, pikkies op de bbq, stokbroodje brie erbij, genieten!

7FC851D0-9A15-41AD-A9B9-69A9866B2F07

20210728_184239
En voor de hele snelle lezers, nee dit gaat niet om een scrotum, maar om een skötrum, een baby verschoon ruimte. 😜 Lee moest even goed lezen toen hij het toiletgebouw binnen kwam 😂

Tot morgen❤️

1. Sjaak en lenie:
    28 juli 2021
    Hallo ziet er allemaal weer heel mooi uit.
    Helle mooie foto s
    Lekkere pikjes staan er op tafel .
    Groetjes sjaak en lenie .
  2. Leo & Patricia:
    28 juli 2021