Dag 12: even niks

24 juli 2021 - Orsa, Zweden

Gisteravond werden we getrakteerd op een adembenemende zonsondergang! De kers op de taart van zo'n mooie plek.

IMG-20210724-WA0002

Vanochtend hebben we eerst maar eens uitgeslapen. En dat betekent 08:15 wakker tegenwoordig. Op het gemakkie uitsuffen en eruit. Als iedereen een beetje bij de tijd is gaan we ontbijten. En tja, is er een mooiere omgeving dan hier om dat buiten te doen?

20210724_114930

We besluiten om nog een daagje op deze plek te blijven, geen zin om te rijden vandaag. Onze Duitse buren waren al vroeg vertrokken dus staan we alleen. Maar dat duurt niet lang: locals komen op quads met een boottrailer erachter omdat het "fishing day" is voor ze. Nou, dat klopt want er komt nog een groepje aan, ook varen en vissen. Ze vissen op baars en die zijn verder het meer op te vangen. Vandaar dus dat ik niks ving langs de kant.

Wat we wel proberen te vangen zijn dazen....😡. Die beesten komen met hordes tegelijk en vallen ons vanuit het niets aan. Smeren met citroenspul helpt niet dus even vluchten naar binnen. Na het avondeten zijn ze gelukkig bijna weg maar de schade aan de voeten en mijn slaap is er dan nog wel. Een verdwaalde libelle komt nog wel uitrusten op de camperdeur:

CBBE16BD-717E-422B-A308-12269049720F

Begin van de middag komt er weer een buscamper staan maar na wat gekook en geroei zijn ze eind van de middag weer weg. Vanaf dat moment staan we dus weer heerlijk alleen.

20210724_203450

Sproet lekker los, stukje wandelen, gewoon een beetje onnozelen.

20210724_095709

20210724_203150

Samen met Floor ga ik onze survival skills testen: een vuurtje maken zonder aansteker. Dat is deels gelukt....met de vuurstick vonken maken lukt maar de tondel is niet droog genoeg. Dan maar met de resthitte van het barbequeen van de locals. Beetje valsspelen misschien maar vuur hebben we!

AFCFD319-08E2-4954-B42D-7EC75DAE373A

In de verte horen we vanavond met regelmaat een soort gegil. Niemand weet wat het is. Loes en Tries zeggen dat het vossen zijn. En inderdaad, zeer waarschijnlijk zijn het vossen die in de buurt zitten. Nooit geweten dat die beestjes zo kunnen gillen....

Morgenochtend willen we weer een poging wagen een eland te spotten. Dus vroeg naar bed, wekker om 05:30 en rijden in de richting waar een local gisteren een gigantische eland zag oversteken. Misschien hebben we morgen vroeg wel geluk.....

Maar eerst nog een prachtige zonsondergang meepakken!

20210724_213518

1. Sjaak en lenie:
    24 juli 2021
    Dat is het leven en geniet er van allemaal.
    dikke keneuvel van ons.
    we horen jullie morgen graag.
    hier hebben we regen.
  2. Nanne & Alex: